Szeretném Nektek bemutatni Tövisházi Andrea által tervezett süttői és tardosi kőből készült asztalát.
És hogy mit kell tudni az asztal keletkezéséről? Ezt inkább árulja el Ő, íme:
-Az elképzelésem szerint a kereszt összeköti az ott ülőket és az asztalfő a kereszt fehér "szára".
"Ferencz Éva énekesnő ihlette."
-Süttői és tardosi kőből készült homokfújásos technikával. Süttő, a magyar mészkő hazája.
A minta az Élet Virágának szimbóluma, mely az egyik legősibb szent szimbólum.
Az
élet virága eredeti alakja egy fából származik. Egy fa növekszik, majd
virágzik, és gyümölcsöt hoz. A gyümölcs, ha megérik, leesik a fáról. A
gyümölcsben lévő ezernyi mag magában hordozza az eredeti fa képét.
A
mag ábrázolja az első kört. Ahol természetesen nem áll meg az élet.
Osztódik, tovább növekszik, gyarapodni akar. Egyre több és több sejt
keletkezik, melyből végül kialakul az eredeti ötlet, mely minden apró
sejtben megjelenik.
Az élet virágának geometriája fellelhető az összes teremtményben.
Benne van a kezdet és a vég...
A
szakrális geometria természete abszolút határtalan, nincsenek
véletlenek benne. Addig folytatja kibontakozását, míg az egész univerzum
kibontakozik. Ott áll a létezés mögött. Ahhoz, hogy ezt képesek legyünk
befogadni, meg kell győznünk racionális elménket a fellelhető „egy”
szellemének létezéséről. Arról, hogy a folyamatnak se vége se hossza,
hogy a világegyetem végtelen.
Fotó és szöveg: Tövisházi Andrea